Saturday, November 22, 2014

Gymfejden

6 veckor, 5 gym, 100 problem = Gymfejden

Jag hade själv en fejd i huvet in till sista minuten för om jag skulle vara med i tävlingen eller inte.
Det lät som en rolig grej, men jag såg lite problematik med att få ihop det då jag missade första veckan och inte skulle kunna klättra mer än 1 (max 2) gånger i veckan då mitt träningsprogram just nu inte riktigt tillåter mer. :)

Hur som helst tog jag ett pass på nästan alla gymmen (hann inte till Bouldering Stockholm tyvärr, och lite för att jag inte hade råd.. :P )

Till slut bestämde jag mig för att vara med, jag gillar ju tävlingar och jag såg det som ett bra tillfälle för mig att få se hur jag låg till inför klätterträningen påbörjas ordentligt! :D

Dagen innan kände jag mig kolugn och tyckte det skulle bli en rolig grej. Men när jag var på plats och började värma upp kände jag hur tävlingsnerverna kröp sig på mer och mer. 
Alla teamen redo för skådning
Jag tävlade för Klättercentret Solna med Alex, Maria, Fabian, Isabell och Ville. 
Vi förlorade lottningen om startordning = sist ut. :)
Vi skulle vara tvungna att höra alla andra lagen hejas upp för problemen och fick inte se något annat lag klättra. Plus att vi hade 50 min att hålla igång. 
Lite trist, men det är ju samtidigt kul att vara dom som avslutar showen?! 
Och så kom jag lite sent så skönt att få mer tid på sig för uppvärmning ;)

K2- Först ut och vinnare av gymfejden!
Karbin
Helt plötsligt var det våran tur att springa ut till klätterväggen och köra. 
10 minuter på 6 problem av olika svårighetsgrader. Hur kul som helst! :D
KC-Solna laget! :D
Betasnack mellan försöken
Jag var jättetaggad och det var riktigt kul att höra alla i publiken heja på oss när vi klättrade (för jag trodde inte ens det skulle vara en publik)! 
Jag lyckades toppa 3 problem och var nöjd med min klättring (även om jag tror jag hade kunnat ta ett problem till om jag testat det lite mer istället för att irra runt fram och tillbaka på mattan) :)
I <3 KC 


Jag ser redan fram emot nästa års Gymfejden! Ska bli spännande att se vilka lag som bildas då - och då jäklar vill jag ha mer tid innan så jag får va med i finalen igen! :D
Maria hade grym hejaklack från Solna på plats!! :D Sjukt snyggt!

No comments:

Post a Comment