Tuesday, June 3, 2014

Resorna tar aldrig slut


Senaste veckorna har det blivit mycket resande för mig. Mer än jag är van vid! :)
Men nu börjar det kännas som att jag kommit in i rutinen hemma. Iaf ett litet tag till. 

För två helger sen var jag i Ronneby igen för att påbörja min Elittränarutbildning. Det var mycket information, många intryck, långa dagar, intressanta människor och riktigt roligt! 
Jocke har föreläsning
STAC Centret, riktigt fint! Skulle gärna få finnas i Stockholm också :P
Det var lite repetition från Grundtränarutbildningen, en snabb titt på människans historik och var vi kommer ifrån (för att  bl.a. skapa förståelse för mat- och träningsvanor) samt en djupdykning in i screeningens värld. 
Testar screening på varandra
Jocke har genomgång
Testar olika stretchar

Vi fick testa varandra och börja fila på stretching- och träningsprogram för "fas 1" (korrigering, uppbyggnad, stabilisering..). :) 
Det är riktigt intressant tänk dom använder på STAC och jag ångrar inte en sekund att jag påbörjade den här utbildningen!
Det är så mycket vi kan ta lärdom av i klättringen, gällande uppbyggnad, styrketräning och även "översätta" till sättet vi tränar klättring! :) 
Gruppen kör Jockes 10 minuters träning :)
Cirkelträning

Det ska bli så spännande att få jobba vidare på det jag lärt mig och att tillslut bli en färdigutbildad Stac elittränare! 

Då kommer förresten 6 glada personer från Solna KlätterKlubb få chansen att tränas av mig ;) 

När jag fortfarande var i Ronneby fick jag ett sms från min mamma "jag har köpt en resa till Kalymnos till dig. 26 juni -4 juli" 
Haha. Vad säger man? 
På flyget till Kos

Vi dealade med min hemresa då jag hade för mycket inplanerat de sista dagarna och jag bestämde mig för att ta biljetten och åka ner! 
Utan att veta det hade jag fått SAS plus vilket innebar, fast track i köer och gratis mat och dricka på planet! Yeah! 
Fast track! :D
Väntar på båten till Kalymnos från Kos

5 härliga varma och otroligt trevliga dagar fick jag på Kalymnos innan det var dags att åka hem igen! 
Framme hos mamma, Emilie och Lena

Jag han med min schemalagda träning, en dags klättring, solande och badande, hästridning bland bergen och mysiga middagar både ute och hemma! 

Middag med min snygga systeryster! <3
Emilie är bäst som följer med mig på tidiga morgonpass och kämpar gärnet! :)
Klättring på Aris!
Emilie och mamma supertaggade :P


Solnedgång
Jag gillar verkligen Kalymnos och hoppas kunna åka ner lite längre i höst för mer klättring och mindre solande! :D 

Sista lunchen med familjen på Kos!
Finfin utsikt över Telendos från mammas balkong.

No comments:

Post a Comment