Tuesday, June 24, 2014

Nästa destination, Laval!

På torsdag åker Stella och jag iväg på ytterligare en bouldervärldscup (hon från Göteborg och jag från Stockholm, så möts vi i Paris) :D ✈️
Där kommer vi även möta upp de danska och norska klättrarna. 

Mina förberedelser inför den här världscupen är ungefär lika bra som dom var inför Innsbruck ;)
Jag har kört på med mitt fysprogram från Stac och klättrat en till en och en halv gång i veckan. Bortsett från förra veckan då jag lyckades hinna med 3 klättringar, tjoho! :D

Mitt fina ansiktsuttryck när jag kör styrkepassen numera :)
Tur var väl det - kroppen börjar bli stark igen, men fingrarna ligger ganska långt efter än så länge. 
Men bara på de senaste tre passen har jag märkt en stor skillnad och jag hoppas den här berg och dalbanan fortsätter uppåt!✊

Jag är så otroligt taggad på att få tävla igen!! :D

Jag har som inför förra tävlingen inga riktiga prestationsmål, utan jobbar fortfarande på att samla erfarenhet och börja komma in i (tävlings)klättringen igen. 
Såklart hoppas jag det går lite bättre än förra gången och jag kommer kämpa som attans för att det ska göra det också!! ;)

Idag blev sista styrke- och klätterpasset innan tävlingen. 
Då jag inte ville slita varken hud eller muskler blev det väldigt korta rekryteringspass. 
Klättringen fick en uppvärmning med stort fokus på balans och teknik, några hårda press och sedan nedvarv med fokus på balans och teknik igen och styrkan körde jag bara ett set av, men på max! 
Riktigt stolt över att jag lyckades hålla mig till den planen! :)
Jag har känt mig lite spänd och stel i axlarna senaste dagarna (sover jättekonstigt?!) så vill ge de 2 hela dagars vila.

Det ska bli jättekul att komma iväg igen, inte bara för tävlingen utan även för att det är mycket mycket varmare i Frankrike!! ☀️
Äntligen lite SOMMAR!!
Men väderleksgudarna hintar om regn☁️☔️ , så kommer nog packa både långbyxor och regnjacka, just in case. :P


Har fått låna en jättefin duffelbag av Anna som jag ska försöka packa så sparsamt som möjligt inför tävlingen.. inser mer och mer att jag måste införskaffa mig en sån här! :)

No comments:

Post a Comment